World Series by Renault

Posted by:

Mogyoród, Hungaroring 2010. Helyszíni élménybeszámoló…

Negyedik alkalommal hozta Magyarországra a Renault a saját versenysorozatát, mely kezdettől fogva egy ingyenes sportesemény, és egyben egy egész hétvégés családi program. A versenysorozatok edzés és versenyfutamain kívül ugyanis több érdekes program volt látható a hétvégén az érdeklődők előtt. A tökéletesség igénye nélkül: Mégane Thropy Show, NEO.FM kupa, boxutca bejárás, veterán repülő show, Renault Sport Show, és a Renault F1 Team bemutatója mellett szimulátorok, kerékcsere verseny, kiállított utcai és versenyautók.

A hétvége legnagyobb eseménye kétség kívül a Formula Renault 2.0 és a Formula Renault 3.5 sorozatok versenyfutamai.

Másodszor látogattam ki erre a programra, először még 2 évvel ezelőtt, amikor az azóta a Forma-1-ben vitézkedő Sebaistian Vettel is az indulók között volt. Azok, akik még nem voltak Forma-1-es versenyen, itt ízelítőt kaphattak abból, milyen lehet a Száguldó Cirkusz világa. Az biztos, hogy sokkal jobb érzés ott lenni, mint TV előtt ülve nézni a versenyt, annak ellenére, hogy az itt versenyző gépek teljesítménye elmarad a Forma-1-es autókétól. Aki nem hiszi, látogasson ki jövőre és megtudja, miről beszélek.

A vasárnap délutáni Formula Renault 3.5 verseny rajtját nagy izgalmakkal vártam. Tetszett, ahogy az autók felsorakoztak a rajtrácson, ahogyan a szerelők tevékenykedtek az autók körül, majd mindenki sietve távozott, és végre felbőgtek a motorok. A rajt után azonban valami hiányérzetem volt, kezdett a verseny egyhangú, unalmas lenni. Számomra ismeretlen tizenévesek rótták a köröket, és nem tudtam hova tenni őket. Még a nyertes nevét sem tudtam megjegyezni.

Ekkor jött az, amin nagyon meglepődtem: a kommentátor közölte, hogy a Formula Renault 2.0 kategóriában indul egy magyar versenyző. Ő Kiss Pál Tamás, aki 19 évesen vezeti a brit Formula Renault sorozatot.

A szombati napja nem sikerült túl jól, az időmérő edzésen elektronikai hiba hátráltatta, és a versenyen sem kímélte a sors, hiszen 1 kör után feladni kényszerült a versenyt szintén elektronikai hiba miatt. De abban az egy körben is megmutatta, érdemes odafigyelni rá, hiszen a 21. helyről rajtolva a kieséskor a 13. helyen állt.

Ekkor illant el minden hiányérzetem. A fekete, magyar energiaital felirattal, és az autó hosszán végigfutó nemzeti színű díszítéssel induló autót jól ki lehetett szúrni a többi közül. Volt valaki a mezőnyben, akiről tudtam valamit. (Mint 2 évvel ezelőtt Vettel) Végre volt kinek szurkolni, és élményekkel távoztam a Hungaroringről. Az élményekről pedig Kiss Pál Tamás gondoskodott, aki az utolsó sorból vágott neki a 20 perc + 1 körös versenytávnak. Általában megfontolt, néha-néha az őrület határát súrolva, de mindenek előtt kitartással, és persze gyorsasággal ez a fiú a 9. helyen ért célba. Pontot szerzett, és kivívta a helyszínen lévők elismerését.

További sok sikert Kiss Pál Tamásnak, és remélem hamarosan dobogón látjuk a Hungaroringen.

Egy néző felvételei:

És Kiss Pál Tamás pályabejárója:

Németh István Gábor

0

Add a Comment